Bone Crier's Moon Review

woensdag 27 januari 2021

“I'm not leaving you. You are worth the risk, do you hear me? You're always going to be worth the risk.”

Bone Crier's Moon is een mooi boek om te lezen. In mijn review voor vandaag laat ik jullie weten wat ik er leuk en minder leuk aan vond, door dit op te noemen in plus- en minpunten.

Ailesse en Sabine zijn op jacht naar dieren om hun drie heilige botten te verzamelen. Ieder bot moet afkomstig zijn van een ander dier en geeft ze de kracht van het dier dat ze gedood hebben. Zodra ze deze drie botten tot hun bezit hebben, dan kunnen zij het toegangsritueel tot Bone Crier afronden. Dit zullen ze moeten doen door hun soulmate op te offeren. Als ze dit eenmaal gedaan hebben dan kunnen ze helpen om de doden over te laten steken naar het hiernamaals. Dit is immers de heilige taak van een Bone Crier.
Ailesse is bijna zover om dit ritueel af te ronden, maar loopt tegen een enorm obstakel. Haar soulmate blijkt uit te zijn op wraak, nadat zijn vader vermoord is door een Bone Crier tijdens het toegangsritueel. Bastien is van plan er alles aan te doen om een Bone Crier te doden als wraak voor de dood van zijn vader. Zowel Ailesse als Bastien is uit op de dood van de ander, ze verwachten geen van beide dat de bond van soulmates hier misschien een stokje voor probeert te steken.

Geschreven door: Kathryn Purdie
Genre: young adult, fantasie
Serie: Bone Grace
Deel: 1/2 (Deel 2 komt 30 maart 2021 uit)
Aantal pagina's: 480
Verkrijgbaar in: paperback, hardcover, luisterboek, e-book
Format waarin ik het boek heb gelezen: hardcover

💀Laten we beginnen met de schrijfstijl. Deze is heerlijk vlot, to the point en focust zich vooral op het beschrijven van de gevoelens en gedachtes van onze hoofdpersonages. Dit heeft altijd al mijn voorkeur en ik vind het boek daardoor ook goed weglezen. De schrijfster bouwt ook een mooie spanning op en zorgt ervoor dat het verhaal een hoog tempo heeft door de vele actie scènes, maar daarnaast zorgt ze voor genoeg ademruimte en momenten waarop karakters alles kunnen relativeren en emoties kunnen tonen. Hierdoor krijgen bijna alle drie de hoofdpersonages genoeg ruimte voor ontwikkeling en groei.
💀Het boek is geschreven vanuit drie perspectieven en in ieder hoofdstuk volg je iemand anders. Je volgt Ailesse, Sabine en Bastien. Tijdens het lezen had ik een grote voorkeur voor de perspectieven van Ailesse en Sabine, omdat zij in mijn ogen de meest interessante en groeiende karakters waren. Dit kwam ook doordat zij magie bezaten, in de gevaarlijkste situaties verkeerde en de moeilijkste beslissingen moesten nemen. Bastien, vond ik zelf erg tegenvallen en een beetje oppervlakkig blijven. Van de drie maakt hij nauwelijks een omwikkeling mee en de groei die hij maakt is erg plotseling en voelt daardoor onrealistische aan.
De twee dames daarentegen vond ik geweldig om te volgen en ik had liever gezien dat zij de enige twee waren met een perspectief in het boek.
💀Het verhaal vond ik heel erg leuk en spannend. Er zit meer dan genoeg actie is en het tempo is daardoor hoog, maar niet te hoog. Het voelt niet gejaagd aan. Ik vond de magie en cultuur van de heksen erg interessant om over te lezen en ik ben daardoor wel blij dat er een vervolg komt.

💀 Om te beginnen de romantiek. Zelf ben ik dol op fantasieboeken waar romantiek een redelijk grote rol speelt. Mijn probleem met dit boek was dan ook niet dat de romantiek z'n grote rol speelde, maar met het koppel. Het was in mijn ogen niet geloofwaardig genoeg. Om te beginnen was het super voorspelbaar en wist je vanaf het eerste hoofdstuk al dat Ailesse verlieft zou worden op haar soulmate die ze zou moeten opofferen. Daarnaast ben ik normaal een fan van vijand naar geliefdes onderwerpen, maar dan moet het wel natuurlijk en goed beschreven zijn. Dat vond ik in dit boek minder. De haat die ze voor elkaar voelen verandert iets te snel naar liefde. Het had van mij nog iets langer mogen duren en al helemaal omdat er een tweede deel komt.
💀 Mijn laatste minpunt aan dit boek is dat het een serie is. Het verhaal was erg leuk en spannend, maar aan het einde van het boek word het verhaal een beetje gerekt en daardoor wordt niet alles beantwoord. Ook wordt er in de laatste 100 pagina's een nieuw karakter geïntroduceerd die de boel in de war schopt. Zelf vond ik dat het verhaal makkelijk afgesloten kon worden in een boek en waarschijnlijk was het boek een stuk steker qua verhaal geweest als dit ook het geval was. Helaas is het een onderdeel van een duologie, dus krijgen we nog een vervolg. Ik kijk hier oprecht naar uit, maar toch had ik dit liever als een standalone gezien. Dan was het verhaal waarschijnlijk een stuk beter geweest en zeker 5 sterren waard.

Mijn Goodreads Beoordeling

Bone Crier's Moon         ★★★★  (3,5 sterren, afgerond 4)

Wat vind jij van het boek? Zou je het willen lezen of heb je het al gelezen? Laat het mij weten in de reacties hieronder!