Kingdom of the Wicked Review

maandag 29 maart 2021

“You always have the power of choice, even when those choices seem limited. Never forget that.”

Emilia en haat tweelingzus Vittoria zijn heksen die leven onder mensen. Ze proberen onopvallend te blijven, zodat ze niet vervolgd zullen worden voor hun krachten. Op een avond mist Vittoria het avondeten en wordt haar lichaam al snel gevonden. Emilia is kapot van verdriet en besluit er alles aan te doen om de daders te vinden en wraak te nemen.
Emilia ontmoet Wrath, een slechte prins van Hel, ondanks de verhalen die ze over de prinsen van Hel heeft gehoord besluit Emilia zijn hulp te accepteren. Wrath heeft van zijn meester namelijk de opdracht gekregen de serie moorden die plaatsen vinden op te lossen. Maar wanneer het gaat om slecht zijn, is niets wat het lijkt...

Geschreven door: Kerri Maniscalco
Genre: young adult fantasie
Serie: Kingdom of the Wicked
Deel: 1/2
Aantal pagina's: 372
Verkrijgbaar in: paperback, hardcover, e-book, luisterboek
Ik heb gelezen in: hardcover

😈 De schrijfstijl van Kerri Maniscalco vind ik zelf heel erg fijn om te lezen. Dit boek is net zo goed geschreven als The Stalking Jack the Ripper series. Het is lekker vlot, open, vertelt het verhaal duidelijk met genoeg maar niet te veel detail beschrijvingen, heeft een fijne spanningsopbouw wat ervoor zorgt dat je meerdere keren op het puntje van je stoel zit en het boek niet kan wegleggen.
😈 De karakters in dit boek zijn erg leuk om over te lezen. Emilia is een fijne hoofdpersoon om te volgen. Ze deed mij erg denken aan Audrey Rose van The Stalking Jack the Ripper series. Eigenwijs, een duidelijke persoonlijkheid, vindingrijk, slim, niet bang om risico's te nemen, gaat voor iedereen van wie ze houdt door het vuur. Ook Wrath was een leuk karakter om te leren kennen, met veel humor en heerlijke opmerkingen. De gesprekken tussen Emilia en Wrath waren amusant om te lezen en de opmerkingen die ze naar elkaar maken zorgde voor een komische noot.
Ook vond ik de relatie tussen deze twee karakters goed beschreven en de ontwikkeling die het maakte was mooi uitgewerkt en leuk om te volgen. Ze mogen elkaar vanaf het begin totaal niet en moeten echt leren elkaar te vertrouwen om ook samen te kunnen werken. Wat niet altijd goed lukte.
Er zit veel sarcasme en donkere humor in dit boek vooral in gesprekken tussen verschillende karakters. Deze gesprekken zorgde ervoor dat het verhaal wat luchtiger werd tussen de duistere en gruwelijke dingen die er gebeurde.
😈 De spanning in dit boek is te snijden. Er zijn zoveel spannende momenten waarop meerdere karakters in gevaar zijn. Er vallen ook veel doden, dus je bent keer op keer oprecht angstig voor het leven van sommige karakters. De gevaren zijn realistische en daardoor loopt de spanning alleen maar meer op.
😈 De wereld en de magie waren interessant en goed beschreven. Het heeft ook wel vragen opgeroepen, waarvan sommige in dit boek al werden beantwoord en andere worden denk ik beantwoord in het laatste deel. De demonen waren gewiekst en gevaarlijk. De magie die Emilia gebruikte was redelijk basic en iets wat je meer tegen komt in boeken over heksen, maar de magie die de demonen en de andere heksen gebruikte vond ik fascinerender en ik hoop hier meer over te leren in het volgende boek.

😈 Het geen mij het meest tegenstond in dit boek en eerlijk gezegd ook mijn enige minpunt is, de risico's en de beslissingen die Emilia soms nam. Zo raakt ze meerdere keren in gevaarlijke situaties en probeert ze alles alleen op te lossen terwijl ze weet hoe gevaarlijk de demonen zijn tegen wie ze het opneemt of die ze gaat ontmoeten. Wat mij vooral irriteerde was dat het in mijn ogen niet logische was dat ze alles alleen deed. Ze had Wrath tot haar beschikking die haar moest beschermen, maar deed hier niets mee. Ik begrijp dat ze haar twijfels had over het vertrouwen in hem, maar gelijktijdig was hij gebonden aan de vloek en moest haar beschermen, dus ik begreep niet dat ze hem niet meenam als bescherming. Hij moet haar ook meerdere keren redden en dit had in mijn ogen voorkomen kunnen worden als ze meer samen hadden gewerkt. Iets wat ze niet echt doen door de constante wantrouwen. Hierdoor heb je veel spannende situaties, maar waarvan sommige misschien een beetje onnodig. Bepaalde gebeurtenissen hadden voorkomen kunnen worden of versneld opgelost kunnen worden als ze gewoon hadden samengewerkt...
Dit klinkt misschien een beetje vaag, maar ik wil geen spoilers plaatsen. Ik hoop dat ik dit punt goed genoeg uitleg.

Kingdom of the Wicked                ★★★★