Ruby Falls Review

maandag 26 april 2021

Mijn dank aan NetGalley en Post Hill Press voor het de mogelijkheid om dit boek te lezen voor het uit is. Nog een paar dagen en dan komt deze super spannende thriller uit op 4 mei 2021!

Dit super spannende boek is een homage aan het boek Rebecca geschreven door Daphne du Maurier. De zesentwintig jarige Ruby (die ook wel bekend staat onder de naam Eleanor Russel), wordt onder verdachte omstandigheden ontslagen bij de opera. Ze vlucht naar Europa waar ze de knappe Orlando Montague trouwt. Ze houdt haar verleden verborgen voor hem.
Samen besluit het pasgetrouwde stel hun leven op te bouwen in LA. Hier krijt Eleanor de rol van haar dromen in een remake over het boek Rebecca. Terwijl zij zich verdiept in de rol, begint Orlando te veranderen. Zijn karakter begint steeds meer te veranderen en er gebeuren vreemde dingen. Eleanor begint te beseffen dat zij misschien niet de enige is met geheimen in dit huwelijk.

Geschreven door: Deborah Goodrich Royce
Genre: thriller
Aantal pagina's: 272
Verkrijgbaar in: hardcover, e-book, luisterboek
Mijn Goodreads beoordeling:
Ik heb gelezen in: e-book

Ruby Falls is een geweldig spannend boek en ik raad dit zeker aan als je van psychologische thrillers houdt!

Na het lezen van dit boek was ik een beetje in de war door mijn gemengde gevoelens. Ik vond het geweldig en tegelijkertijd was ik er niet echt van onder de indruk. Zelfs nu ik deze review schrijf word ik nog steeds verscheurd tussen deze gevoelens.

Deze recensie zal ik zoals altijd weer onderverdelen in pluspunten en minpunten van het boek.

💧 De schrijfstijl was erg plezierig en gemakkelijk te lezen. Het is heel open en het tempo van het verhaal ligt hoog. Er zijn veel gesprekken waardoor het verhaal in hoog tempo vordert, maar dit maakt het ook heel gemakkelijk om te lezen.
💧 De spanning in dit boek is erg goed beschreven. Het begint langzaam en bereikt zijn hoogtepunt aan het einde van het boek. De spanning is erg goed opgebouwd en je voelt het bijna tijdens het lezen van het boek. Vanaf het begin van het boek weet je dat er iets niet klopt. En dit gevoel blijft groeien terwijl je verder leest. Het is heel goed gedaan en dit was een van de grootste redenen waarom ik het boek niet kon wegleggen.
💧 Het boek is geschreven in het ik-perspectief en je volgt alleen het perspectief van Ruby. Hierdoor voel je echt haar emoties en haar angsten. Waar ik het meest van hield, was de manier waarop je door haar gedachten meegenomen wordt. Hierdoor ging je de dingen anders bekijken en op sommige momenten raakte je daardoor ook in de war van wat er gebeurde.
💧 De twist aan het einde maakte het lezen van dit boek helemaal waard. Het was zo onverwacht en het veranderde het hele verhaal volledig. Dit zorgde er bij mij ook voor dat je gemengde gevoelens kreeg over het boek. Omdat deze twist het hele verhaal in de war schopte en niets meer leek wat het was. De spanning die vooraf liep van de twist was zo hoog en goed geschreven dat ik echt op het puntje van mijn stoel zat. De twist zelf had ik helemaal niet zien aankomen en vond ik erg leuk bedacht en goed uitgewerkt. Achteraf gezien als ik terugdenk dan waren er ook best veel clues die in deze richting wezen alleen heb ik ze op dat moment niet zo geïnterpreteerd.

💧 In dit boek waren er twee dingen die ik minder leuk vond. De eerste was de manier waarop Ruby praatte, reageerde, beslissingen nam en handelde. Het voelde onnatuurlijk, kinderachtig, verwend en overdreven. Een aantal van deze zaken waren wel te verklaren achteraf door de twist die plaats vond aan het einde van het boek. Maar dit betekende nog wel dat ik het grootste deel van het boek mij enorm stoorde aan deze dingen. Het leek mij zo onwaarschijnlijk zoals Ruby soms dingen deed of zei. Het voelde vooral zo onrealistische aan, achteraf gezien viel dat wel mee. Maar tijdens het lezen en voor de twist aan het einde ondervond ik het boek wel op deze manier.
💧 Het tweede punt waar ik tegen aanliep vond ook plaats in het grootste deel van dit boek en dat was de manier waarop de hoofdstukken meer aanvoelde als scènes in het verhaal. Het ene hoofdstuk gaat ze naar haar werk en het volgende hoofdstuk is ze weer thuis. De hoofdstukken waren allemaal erg kort, daardoor was je overal maar even en verliepen alle gebeurtenissen heel snel. Je zat nooit lang in dezelfde situatie of gebeurtenis. Steeds weer vloog je van het ene moment naar het andere in het verhaal. Het einde daarin tegen was totaal niet zo. Daar liepen de hoofdstukken juist mooi in elkaar over. Ik had liever gehad dat de hoofdstukken wat langer waren. Zodat je sommige situatie beter begreep en wat langer bij bepaalde gebeurtenissen stil kon staan. Ik had het gevoel dat je door deze manier van schrijven de karakters niet heel goed leerde kennen, omdat alles zo snel voorbij ging.

Uiteindelijk heb ik met veel plezier dit boek gelezen en ik zou het eigenlijk heel graag nog een keer willen lezen. Vooral om te zien of ik de clues naar het einde nu sneller door heb en ook omdat de spanningsopbouw erg goed gedaan was.

Ruby Falls                         ★★★★ (3,5 sterren)

Zou jij dit boek willen lezen? Waarom wel of waarom niet? Laat het mij weten in de reacties hieronder!