The Treasure of the King and the Cat Review

woensdag 12 mei 2021

De afgelopen tijd verdwijnen er steeds meer mensen in de hoofdstad van het koninkrijk. De jonge koning Castio besluit op onderzoek uit te gaan, maar als hij bijna ontdekt heeft wie de dader is wordt hij zelf betoverd en weet hij nog net te ontsnappen. Hij roept de hulp in van de tovenaar O'Feuille en zijn jonge helper Volks. Samen proberen zij dit mysterieuze, vol van katten, magie en zwaarden mysterie op te lossen.

Geschreven door: You Kajika
Genre: manga, fantasie
Aantal pagina's: 224
Verkrijgbaar in: paperback, e-book
Ik heb gelezen in: e-book

Wat vond ik van het boek?

Allereerst wil ik NetGalley en Independent Publishers Group bedanken voor het feit dat ze mij deze prachtige manga hebben laten lezen voordat deze werd gepubliceerd. Het boek is op 4 mei 2021 uitgekomen en nu verkrijgbaar bij de meeste boekenhandels.

Ik zal maar gelijk verklappen dat ik dit boek geweldig vond! Het is een van mijn favoriete manga's tot nu toe, ook al weet ik dat ik er misschien te weinig heb gelezen omdat zo te zeggen. Maar het is een boek waarvan ik nu al hoop het snel nog een keer te lezen.

Het verhaal is schattig, leuk, magisch en zit vol katten. Allemaal elementen waar ik van houd. Het is niet het meest ingewikkeld of origineel verhaal. Met name het concept van het hoofdverhaal zien we vaak terug in de fantasie genre. Een jongen die het koninkrijk moet redden door het kwaad te verslaan en hierbij hulp krijgt van zijn vrienden. Het is een concept waar ik zelf dol op ben en hierdoor stoorde mij dit totaal niet.
Vooral omdat deze keer mensen gered moesten worden, omdat ze in katten werden veranderd. HOE SCHATTIG IS DAT?!
Het boek bevat echter een aantal korte verhalen naast het hoofdverhaal. Je begint met een verhaal over een jongen die niet wist dat hij magische krachten had en per ongeluk zijn moeder vervloekte. Aan het einde hebben we een paar korte verhalen van slechts een of twee pagina's over Volks en O'Feuille, onze twee helden van het boek. Ook deze korte verhalen waren erg leuk om te lezen en zaten vooral vol humor.

Doordat het hoofdverhaal niet heel ingewikkeld is, was er genoeg ruimte om de hoofdpersonen te leren kennen. Volks was mijn absolute favoriet, hij is erg bot en grappig en zei echt alles wat in hem opkwam, wat voor veel grappige scènes zorgde. Ik begon zelfs O’Feuille leuk te vinden, die in het begin een beetje vreemd en oppervlakkig aanvoelde, maar uiteindelijk meer diepgang kreeg en gewoon een stille man bleek te zijn met een groot har. Ook de koning en zijn bewaker waren grappige en sympathieke karakters, maar kregen wel de minste karakter ontwikkeling, waardoor ze een beetje oppervlakkig bleven.
Ik ben een erg karakter gedreven lezer, waardoor ik er snel van houd als boeken meer gericht zijn op de karakters dan het verhaal. Ik heb de neiging om er dan sneller van te genieten.
De wereld zelf en het magische systeem voelden magisch en bekend aan. Het heeft een middeleeuws gevoel, iets wat we vaker zien in fantasieboeken. Ik vond de magie interessant, maar vond het wel jammer dat we er niet veel over leren. Je ziet er wel veel van en het wordt veel gebruikt, maar er zit niet heel veel logica in en het wordt niet uitgelegd. Het was opzich wel redleijk te begrijpen, maar dit kwam vooral doordat het een manga was en het uitgebeeld werd.

De tekeningen van de manga zijn schattig en ik vond ze leuk. Ik heb niet veel manga's gelezen en voel me nog steeds teleurgesteld als ik zie dat alles zwart-wit is. Omdat ik het gevoel heb dat als de tekeningen in kleur waren, het zelfs nog magischer zou aanvoelen tijdens het lezen. Maar ik weet dat het een manga is ... Dus ik ben nu misschien een beetje aan het zeuren ... sorry.

Alles bij elkaar was voor mij gewoon de perfecte magische boek. Lekker luchtig en hierdoor perefct om te lezen tussen de wat zwaardere boeken. Je gaat er snel doorheen en daardoor is het een goede aanrader als je opzoek bent naar iets leuks voor tussen andere boeken in.

Ik vond het geweldig en ik hoop dat er meer verhalen zullen komen over Volks en O'Feuille.

Mijn Goodreads Beoordeling

The Treasure of the King and the Cat         ★★★★★ (4,5 sterren)