Six of Crows Review

Genre: young adult, fantasie
Serie: Six of Crows
Deel: 1/2
Aantal pagina's: 465
Verkrijgbaar in: paperback, hardcover, e-book, luisterboek, Nederlands
Ik heb gelezen in: Nederlandse hardcover

In Ketterdam is alles te koop, als je maar bereid bent om te betalen. Niemand weet dat beter dan crimineel wonderkind Kaz Brekker. En dan krijgt hij een opdracht aangeboden die weliswaar levensgevaarlijk is, maar hem meer geld oplevert dan hij ooit had kunnen dromen. Hij kan het alleen niet in zijn eentje...

Kaz vertrekt uiteindelijk met een team dat op het eerste gezicht een bij elkaar geraapt zootje lijkt. Een op wraak beluste ex-gevangene, een gokverslaafde scherpschutter, een van huis weggelopen rijkeluiszoon, een spion die als bijnaam 'de Schim' heeft en een Hartenwringer die haar magie vooral gebruikt om te overleven in de sloppenwijken. En dan is er Kaz zelf nog, een dief die gespecialiseerd is in onmogelijke ontsnappingen.

Tijdens hun reis moeten ze dwars door vijandig Fjerda trekken en worden ze belaagd door een andere bende die op hetzelfde doel uit is, maar ook door Grisha die dankzij een mysterieuze drug een bijna onmogelijke, explosieve kracht hebben ontwikkeld. Oh, en tussendoor moeten ze ook proberen om elkaar niet te vermoorden.

Six of Crows is een van mijn nieuwe favorieten. Ik ben er eerlijk gezegd helemaal weg van! Het was zo goed, anders dan de meeste YA fantasie boeken, spannend en vol humor. Het einde was zo spannend dat ik niet kan wachten tot ik het tweede boek kan lezen! In alle eerlijkheid vind ik dit tot nu toe een stuk beter dan de Grisha trilogie.

De schrijfstijl van Leigh Bardugo is duidelijk verbeterd in dit boek vergeleken met de Grisha trilogie. Ook voelt het meer gericht voor een ouder publiek, dan de Grisha trilogie. Het is net zo vlot geschreven, maar vooral de conversaties voelde realistischer aan en ook leek alles meer in elkaar te vloeien.
Het boek is geschreven in meerdere perspectieven. Je volgt door het verhaal heen meerdere karakters. Wat ik zelf heel erg fijn vind, eerlijk gezegd kan ik uit mijn hoofd niet zo snel een ander boek noemen waarin dit ook het geval is, is dat je wel afwisselt van karakter, maar het verhaal gaat gewoon verder. Wat ik hiermee bedoel is dat meestal als je meerdere perspectieven volgt de karakters vaak ook op een andere plek zijn en eigen verhaallijnen hebben, deze komen dan vaak halverwege of tegen het einde samen. Maar in dit boek, zijn alle karakters op dezelfde plek en switch je wel tussen de karakters, maar het verhaal gaat gewoon verder. Dit zorgt ervoor dat je niet uit het verhaal of de spanning gehaald wordt en het is erg leuk om dit zo te lezen. Ik had het gevoel dat je hierdoor een vollediger beeld kreeg van alles wat er op dat moment gebeurde.

Het verhaal zelf is niet de typische YA fantasie wat je vaker tegenkomt, waarin de held de wereld moet redden. Het volgt een bende criminelen die op een missie gaan om iemand uit de gevangenis te krijgen, ze doen dit vooral zodat ze hiervoor betaald kunnen krijgen en daarmee erg rijk kunnen worden. Het verhaal is spannend, vol humor en wordt in een hoog tempo vertelt. De spanning wordt door het verhaal mooi opgebouwd en je zit meerdere keren op het puntje van je stoel.
Six of Crows is erg karakter gericht, maar ook al wordt er veel aandacht besteed aan de karakter ontwikkeling, het verhaal is net zo belangrijk en daar wordt net zoveel tijd aan besteed. Zelf ben ik een enorm karakter gedreven lezer en vond ik de ontwikkeling van de karakters geweldig gedaan. De karakters waren leuk om te volgen en allemaal zijn ze heel uniek maar hebben ze wel met elkaar gemeen dat ze geen van alle goed nog slecht zijn. Ze zijn wel erg egoïstische, maar ook dit wordt door de ontstane vriendschappen op de proef gesteld.
Het einde van het boek was heel erg spannend en met een onverwachte twist waarin veel mis ging. Dit zorgt er zeker voor dat je het tweede deel ook gelijk wilt oppakken.

Al met al vond ik het geweldig om te lezen!

Six of Crows                 ★★★★★

Wat vind jij van dit boek? Heb je het gelezen of zou je het willen lezen? Laat het mij weten in de reacties hieronder!

1 opmerking

1. Ik heb Drigbinovia drie dagen geleden een e-mail gestuurd omdat ik in een blogpost van een opmerking van een dame uit de Verenigde Staten had gelezen dat Drigbinovia in staat was om ex-liefde en liefde terug te brengen en dat het vertrouwen in de relatie hersteld was. Mijn naam is Valentina Anders uit Stockholm. Een paar jaar geleden trouwde ik met meneer Anderson, die arts is van beroep. We waren zo verliefd dat we allebei alles deelden wat we gemeen hadden en we hadden samen een kleine jongen, we leefden een rustig en lief leven, maar vier maanden geleden gebeurde er iets. Mijn man kwam 's avonds laat thuis. Bijna drie weken lang komt mijn man pas om 23:09 terug van zijn werk. en het mocht niet zo zijn, ik klaagde en vroeg me af waarom het laat komen van zijn excuses vanwege zijn werk was. Ik was zo bezorgd en ik moet erachter komen wat de problemen eigenlijk zijn. Ik kwam erachter dat mijn man een relatie had met een vrouw buiten zijn kantoor. Beiden werken samen in hetzelfde bedrijf Ik confronteerde mijn man, maar hij ontkende, een paar dagen later was het erger dan ooit dat mijn man buiten sliep, vanaf dat moment realiseerde ik me dat er iets mis was, want ik heb nooit iets gedaan om hem pijn te doen. Ik deel alles met hem. Ik meen alles, dus besloot ik contact op te nemen met Dr.igbinovia, terwijl ik uit online postcommentaren las hoe Drigbinovia liefde terug opbouwt en vertrouwen in een relatie die ik vraag voor hulp via het bericht dat ik hem stuurde op zijn Whatsapp +12162022709 en zijn Mail doctorigbinovia93@gmail.com. Een paar uur later ontving ik een reactie van de mail die ik stuurde. en hij zei dat ik op de juiste plaats ben dat hij me kan helpen mijn man terug te brengen, dus ik besloot hem te proberen, geloof ik en ik probeer, slechts een paar dagen nadat hij een liefdesbetovering in de lucht had genomen, belde mijn man me aan de telefoon en zei dat hij vanavond thuis zou zijn. Ik schrok, meteen stond mijn man Anderson voor de deur. Ik was verrast toen hij hem zag knielen om zich te verontschuldigen voor het verraden van mij en voor het slapen de laatste tijd. Ik merkte dat de lunch met liefdesbetovering aan het werk was, dankzij Dr. igbinovia voor zijn geweldige krachten. Dit is echt een krachtige spreuk. Ik weet dat zoveel huwelijken een soortgelijke relatiecrisis doormaken, stop met huilen of vraag je man om terug te komen. Ga gewoon naar deze spiritueel leraar Dr.igbinovia. Hij zal je helpen je liefde terug te geven en je zult gelukkiger zijn dan ooit. Het werkt voor mij en ik weet dat het ook voor jou zal werken.

BeantwoordenVerwijderen